22 de maig del 2009

ASSESSORA'T




He tingut la oportunitat de participar en l'espai ASSESSORA'T del Dia del Emprenedor. Una experiència molt enriquidora, poder parlar amb emprenedors, gent amb il·lusió amb projectes en marxa, que han passat del paper a la acció. Es sempre gratificant, una injecció d'optimisme estar rodejat de gent amb il·lusió He constatat diverses coses.

La primera es la solitud del emprenedor quan abandona el paraigües del viver, o el paraigües dels serveis que l'han ajudat en el desenvolupament conceptual del negoci. Es troben de cop amb la realitat del mercat, amb que no tenen a qui recorre davant els problemes que se'ls hi presenten.

Llavors s'aferren a allò que varen escriure, al seu “business plan”, a allò que els varen dir en el seu moment mentre estaven aixoplugats. I coses bàsiques com, que puc fer per diversificar el risc que tinc concentrat amb el projecte ja que tinc un client, que es qui de moment hem permet aguantar... es una pregunta sense resposta per a ells.
Cal crear serveis per a ells. Tenint en compte la seva fragilitat en termes econòmics, que no de il·lusió, empenta, ganes i esforç.

La segona constatació es la tipologia dels neguits que tenen. Jo m'he trobat des de emprenedors que varen viure el seu minut de gloria amb entrevistes a mitjans, però que ara no tenen a qui recorre davant les dificultats de entrada al mercat. Tenen una bona idea, però poder ningú els hi va dir, que el mercat no estava preparat... Això si, va sortir un “business plan” exemplar.
Fins a emprenedors que els hi preocupava el logo, quan el que els tenia que preocupar es com aconseguir mes clients, passant per emprenedors que ningú els hi va explicar com vendre la seva idea.

No busquen consultors, ni savis, ni ningú que els hi salvi la vida. Volen poder explicar, que els escoltin i que els hi parlin amb seny.

En resum, crec que tenim una gran sort, tenim gent, molta gent, mes de la que ens pensem que te il·lusió, ganes i capacitat d'esforç per emprendre. I no crec que la aproximació sigui la de “consultor” en el sentit que tots coneixem... No se... avui me he trobat mes com un “conseller”.
Es tasca de tots fer possible que el màxim nombre arrelin.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada